Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > MC-relaterat > Övrigt hojsnack

Svara

Dela Ämnesverktyg
Gammal 2009-05-22, 10:40   #1
Gibson
Moderator

Gibsons avatar

Reg.datum: maj 2007
Bor: Tyllinge (Västervik)
Hoj: YAMAHA FZR 1000 -88 KAWASAKI MEAN STREAK 2003

Standard Däck????

Har ni något tips på ett bra däck som man får ut lite mil på, jag tycker att det är lite väl stort slitage på dom jag har (Metzler), det är ett bra däck med bra grepp men jag kommer bara 4-500 mil på ett bakdäck och det tycker jag är för lite. Jag bus kör inte och tar det relativt lugnt, har ni tips på ett bra däck så är jag tacksam.
Gibson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-22, 11:03   #2
Scorpio
Medlem

Reg.datum: jun 2007
Bor: Malmö
Hoj: Ducati 998s Final Edition

Standard

Jag antar att du kör med Metzeler Sportec M3?

De kör jag med på 998:an också. De greppar riktigt bra och är mycket förlåtande när det börjar släppa, men de håller förstås inte så länge. Bakdäcket håller c:a 400 mil för mig och då ingår några bankörningar. Fast det finns ju värre däck också..

På ST3:an kör jag Metzeler Roadtec Z6 och bakdäcket håller c:a 800 mil(det skulle nog gå att klämma ur några mil till med riktigt lugn körning). För oss vanliga dödliga funkar de faktiskt bra även vid bankörning och även Z6 är mycket förlåtande. De är bra i regn också. Ett kanondäck som verkligen rekommenderas för den genomsnittlige gatåkaren

Några "bakelitdäck" rekommenderar jag inte till någon, oavsett vad eller hur han/hon kör. Säkerheten främst!

Senast redigerad av Scorpio den 2009-05-22 klockan 11:05.
Scorpio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-22, 11:09   #3
Gibson
Moderator

Gibsons avatar

Reg.datum: maj 2007
Bor: Tyllinge (Västervik)
Hoj: YAMAHA FZR 1000 -88 KAWASAKI MEAN STREAK 2003

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scorpio Visa inlägg
Jag antar att du kör med Metzeler Sportec M3?

De kör jag med på 998:an också. De greppar riktigt bra och är mycket förlåtande när det börjar släppa, men de håller förstås inte så länge. Bakdäcket håller c:a 400 mil för mig och då ingår några bankörningar. Fast det finns ju värre däck också..

På ST3:an kör jag Metzeler Roadtec Z6 och bakdäcket håller c:a 800 mil(det skulle nog gå att klämma ur några mil till med riktigt lugn körning). För oss vanliga dödliga funkar de faktiskt bra även vid bankörning och även Z6 är mycket förlåtande. De är bra i regn också. Ett kanondäck som verkligen rekommenderas för den genomsnittlige gatåkaren

Några "bakelitdäck" rekommenderar jag inte till någon, oavsett vad eller hur han/hon kör. Säkerheten främst!
Helt riktigt, jag kör på sportec M3. Jag kollade lite på Roadtec Z6 igår men kunde inte hitta några uppgifter på mil men det låter ju bra det du skriver.
Gibson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-22, 11:32   #4
Scorpio
Medlem

Reg.datum: jun 2007
Bor: Malmö
Hoj: Ducati 998s Final Edition

Standard

Här hittar du till vettiga priser:

http://www.markjenningsab.se/dack-lista.html

http://www.dackonline.se/

Numera har det kommit en uppdaterad modell, Roadtec Z6 Interact, men de har jag inte provat.

Observera också att Roadtec Z6 finns i olika utföranden. T.ex. heter utförandet Z6 C till min ST3. På Metzelers hemsida finns det en "fitment chart":

http://www.metzelermoto.com/web/products/default.page

Senast redigerad av Scorpio den 2009-05-22 klockan 12:33.
Scorpio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-22, 18:51   #5
fransson
Medlem

franssons avatar

Reg.datum: okt 2007
Bor: Smauland
Hoj: VFR 800

Standard

Kan rekomendera Dunlop sportmax där du har två gummiblandningar
Riktigt bra grepp när du lägger ner, själv har jag kört 600mil nu med väldigt liten touringplatta(kör med gumman bakpå nästan alla mil även till jobbet som är 1,6mil rak väg)
//Fransson
fransson är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Däck Viragomannen Mekhörnan 5 2013-03-13 20:07
Nya däck cribbe Street 88 2012-01-10 09:50
Nya däck Gibson Återfallsknutten - Arkiv 0 2011-04-17 22:32
Nya däck. Gibson Återfallsknutten - Arkiv 0 2011-04-13 19:54
DÄCK! Gibson Övrigt hojsnack 13 2007-08-08 10:01

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson