Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > Övrigt > Om hojen.nu

Svara

Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-13, 11:14   #11
pumpe3
Medlem

pumpe3s avatar

Reg.datum: aug 2011
Bor: Stockholm
Hoj: Triumph Sp3 -12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
Så problemet är att när vissa klickar på "Nya inlägg" så kommer ingenting upp, trots att det finns nya inlägg?

Händer det direkt på hemsidan via webbläsaren? Eller är det via Tapatalk?

För er det inte fungerar, är ni inloggade på forumet via både hemsidan och t.ex. Tapatalk?

Testa logga ut, rensa cache+cookies och logga sedan in igen.
Händer oavsett hårdvara jag kör, PC, Mac, tapatalk, iPad eller Androidplatta.
Här inte testat att rensa cashen ska prova det. Anledning till tråd är för att det funkar på "alla" andra forum (alltså på dom jag kör läs nya inlägg).

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
pumpe3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 19:46   #12
pewa
Admin

pewas avatar

Reg.datum: mar 2007
Bor: Umeå
Hoj: Honda XRV750

Standard

Efter att en användare varit inloggad och inaktiv en viss tidsperiod så markeras alla trådar och inlägg automatiskt som lästa. Kan vara det som är orsaken.

Andra forum du är på kan ha gått över till en annan, nyare metod att markera vad som är läst och inte. Ska kolla upp det lite närmare kanske vi kan införa det här också.

Uppdatering: Ändrat hur forumet kommer ihåg vad en användare läst och inte. Har det hjälpt något?

Senast redigerad av pewa den 2013-01-13 klockan 20:19.
pewa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 20:48   #13
pumpe3
Medlem

pumpe3s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
Efter att en användare varit inloggad och inaktiv en viss tidsperiod så markeras alla trådar och inlägg automatiskt som lästa. Kan vara det som är orsaken.

Andra forum du är på kan ha gått över till en annan, nyare metod att markera vad som är läst och inte. Ska kolla upp det lite närmare kanske vi kan införa det här också.

Uppdatering: Ändrat hur forumet kommer ihåg vad en användare läst och inte. Har det hjälpt något?

Grymt
Gammal 2013-01-15, 17:13   #14
nfs
Medlem

nfss avatar

Reg.datum: mar 2011
Bor: Sätila
Hoj: CBF 1000 -08

Standard

Nu verkar det fungera. Tack

Sent from my iPad using Tapatalk HD
nfs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 19:05   #15
pumpe3
Medlem

pumpe3s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nfs Visa inlägg
Nu verkar det fungera. Tack

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Håller med
Gammal 2013-01-16, 10:27   #16
Tjita1
Medlem

Reg.datum: sep 2012
Bor: Skåne

Standard

Funkar riktigt bra nu! Tack!
Tjita1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 11:33   #17
Jourtjänst
Medlem

Jourtjänsts avatar

Reg.datum: jun 2012
Bor: Helsingborg
Hoj: BMW R1150RT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
Funkar för mig både på iPad och PC. Enda problemet på det här äppelskruttet är att jag måste logga in igen varje gång jag ska göra ett inlägg. Är dock inte enbart på detta forum så jag skyller på den skrala hårdvaran.
Jag kör allt på Mac och det fungerar klockrent på datorn, min ipad både via safari och taptalk samt på min iphone. Så vad mina grejer anbelangar är det inte minsta fel på hårdvaran.

Jag ville ha omväxling så jag skaffade en Samsung IIIS med Android. Nåt mer fyllt av buggar och urkass funktionalitet får man leta efter. Dessutom gick telefon 1 sönder inom en vecka efter att den hämtats ut sprillans ny. Fel 1 - Totalt tomt batteri på 15 minuter och helt omöjligt att starta den. Fel 2 - hela systemet var låst, ingen kunde ringa in. Jag upptäckte det när ingen ringde. När fel två upprepade sig fick jag telefon nummer 2 - som på beställning, där var fel 2 igen. Världens bästa mobil - pyttsan säger jag bara. Som lök på laxen ett operativ som inte kan göra de enklaste grejer som OS kan (t ex låsa skärmen på ett vettigt sätt). Så det blev att gå till affärn och surt pröjsa för en iphone då jag bundit mitt abonnemang med Samsungtelefonen. Samsung-luren hamnade i elektronikskrot på tippen.

Så för mig är en sak solklar - Apple rules.

Angående ständig inloggning på taptalk på ipad - det behöver inte jag göra. Jag loggas in automatiskt varje gång. Det enda jag behöver göra är att välja forum (är med i två).

Senast redigerad av Jourtjänst den 2013-01-16 klockan 11:40.
Jourtjänst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 12:01   #18
Tjita1
Medlem

Reg.datum: sep 2012
Bor: Skåne

Standard

Varför använda Tapatalk på iPad? Förstår syftet på en liten mobil, men på en iPad? Nä, jag har bokmärken i min webläsare, funkar skitbra tycker jag.
Tjita1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 23:19   #19
Jourtjänst
Medlem

Jourtjänsts avatar

Reg.datum: jun 2012
Bor: Helsingborg
Hoj: BMW R1150RT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
Varför använda Tapatalk på iPad? Förstår syftet på en liten mobil, men på en iPad? Nä, jag har bokmärken i min webläsare, funkar skitbra tycker jag.
Absolut!
Jourtjänst är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Uppdaterade inställningar för "Nya inlägg" pewa Om hojen.nu 6 2013-02-15 08:10
13 Sept. "In the world of fairy tales among Swedish castles .. and a trip to the sea" charlyno Touring 3 2012-09-14 17:24
Vinn biljetter till "På Två Hjul" 2012 - VINNARNA pewa Tävlingar 7 2012-01-24 07:55
Till alla "glidar-mc" ägare, framför allt YamahaXV1600 svenskekocken_2 Custom 22 2009-08-17 16:59
Äldre inlägg från "Återfallsknutten" Gibson Återfallsknutten - Arkiv 66 2007-05-28 13:29

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson