|
||
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: mar 2007
Bor: södern
Hoj: gxsr 750
|
![]() den senaste hd'n är bara ett i raden av exempel på hur tillvekrare försöker ta fler marknadsandelar genom att bredda sitt sortiment.
bmw gör som bekant offroad-maskiner, ktm är på väg med en sporthoj? råder det identitetskris bland tillverkarna eller vill de bara tjäna mer pengar? jag kan förstå dem men jag tycker det är lite tråkigt när märkena blir allt mer lika varandra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: jun 2007
Bor: Värmland
Hoj: Guzzi 1200 Stelvio och Yamaha XT600E
|
![]() Och BMW har sådan modellomsättning att maskinerna blir omoderna redan i butiksdörren. Reservdelspriserna o därmed försäkringarna lär väl också påverkas...
Jäkla populister! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Admin
Bor: Umeå
Hoj: Honda XRV750
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
Moderator
Reg.datum: maj 2007
Bor: Tyllinge (Västervik)
Hoj: YAMAHA FZR 1000 -88 KAWASAKI MEAN STREAK 2003
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: jun 2007
Bor: Malmö
Hoj: Ducati 998s Final Edition
|
![]() Kan inte annat än hålla med. Men lika illa som inom bilindustrin är det(ännu..) inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Admin
|
![]() Citat:
Tjusningen med olika märken och modeller är ju att de ÄR olika, man får ju bara hoppas att tillverkarna tar tillvara på det och inte gör main stream av allting!
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Bor: södern
Hoj: gxsr 750
|
![]() det är pengarna som styr, tragiskt men sant.
men så länge det finns de med ett intresse kommer det dyka upp alternativ, ta koenigsegg till exempel |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: apr 2007
Bor: Sthlm
Hoj: Yamaha R6
|
![]() Jag tror det är med MC som med allt annat.. globalisering osv. gör att både länder och märken närmar sig varandra allt mer. Svårt om inte omöjligt att påverka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: jul 2007
|
![]() Dessutom ställs det högre och högre krav på utsläpps och bullernivåer, vilket gör att konstruktionerna begränsas. Luftkylt och förgasare är t.ex snart ett minne blott.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Admin
|
![]() Citat:
Men BMW's köp av Husqvarna känns väldigt strategiskt med tanke på att man satsar mot offroad också.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Har butikerna det för gott ställt som kan välja och vraka bland verkstadsjobb? | Diversion | Övrigt hojsnack | 13 | 2010-06-21 23:58 |
Hela åtta Honda-modeller bland de tio främsta i MCN omröstning | Danne | Övrigt hojsnack | 6 | 2010-05-09 13:37 |