Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > Övrigt > Off topic

Svara

Dela Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-09, 08:19   #5331
Olle Å
Medlem

Reg.datum: sep 2009
Bor: Borgvik, Värmland
Hoj: Honda Transalp 98:a, Yamaha XT 125 83:a

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
Greta har lämnat garaget, såld... Hoppas att den nye ägaren kommer att ha det gott tillsammans med henne. Hos mig fick hon mest stå i garaget för jag har ju min favorit Sigrid som fick gå desto mer och det är ju långt ifrån optimalt för en hoj att stå parkerad långa tider.

Skit samma, det känns som jag har fått ett hål i garaget men huvudsaken är att Greta får komma ut och ha kul.
Lite konstigt kanske , men har man haft ett fordon länge så känner man ju en liten saknad då det försvinner. De flest skaffar då ett nytt, men nuförtiden får vi lite äldre rikta in oss på att ett fordon kanske får räcka förutom bilen förstås.
Har ju hänt en del olyckor med äldre personer inblandade, vilket ju alltid är extra påpassade.
Varför skall det vara så jäkla svårt att genomdriva någon form av enkelt trafiktest.
En del vill ju inte inse att de inte bör ge sig ut i trafiken. Har sett flera exempel på det. Det är väl synen som ställer till det i många fall. Reaktionsförmågan försämras ju också.
Olle Å är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 10:39   #5332
Jan-Olov
Medlem

Jan-Olovs avatar

Reg.datum: sep 2007
Bor: Ljungby
Hoj: XL1000 Varadero

Standard

Vist demens o sjukdom då skall man inte köra bil men om man ser på procenten olycksfall bland äldre jämfört med 18 till 22åringar så undrar jag om inte ungdomarna är mer utsatta, detta vet jag inte men tror så.
Gammal 2017-08-09, 15:17   #5333
Olle Å
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
Vist demens o sjukdom då skall man inte köra bil men om man ser på procenten olycksfall bland äldre jämfört med 18 till 22åringar så undrar jag om inte ungdomarna är mer utsatta, detta vet jag inte men tror så.
Jo man kan lita på procenten.
En försäljare av försäkringar tecknade en livförsäkring på en 100åring. Chefen blev naturligtvis förbannad. Försäljaren sa att enligt statistiken så är det ytterst få 100åringar som dör.
Gammal 2017-08-09, 17:17   #5334
Jan-Olov
Medlem

Jan-Olovs avatar

Reg.datum: sep 2007
Bor: Ljungby
Hoj: XL1000 Varadero

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
Jo man kan lita på procenten.
En försäljare av försäkringar tecknade en livförsäkring på en 100åring. Chefen blev naturligtvis förbannad. Försäljaren sa att enligt statistiken så är det ytterst få 100åringar som dör.
Så är det, och skall man förbjuda allt som man kan dö i så varför inte förbjuda sängar, merparten dör i en sådan.
Gammal 2017-08-09, 17:56   #5335
Ove
Medlem

Reg.datum: aug 2009
Bor: Sjötorp
Hoj: Suz. DR650rse.

Standard

Nu sålde jag inte Greta för att hon var dement utan mera för att hon var understimulerad...
Gammal 2017-08-10, 09:20   #5336
Olle Å
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
Nu sålde jag inte Greta för att hon var dement utan mera för att hon var understimulerad...
Rätt, varför skall man ha flera grejer än man hinner med eller orkar. Jag hade ett tag tre hojar, men det var ju bara en jag använde. Det var ju en Transalp, som i princip kan användas till nästan allt. Har fortfarande den kvar, men nu har den fått en sidovagn tillbyggd.
Svara

Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson