Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > Bloggar > Nina & motorcyklarna

Svara

Dela Ämnesverktyg
Gammal 2017-06-19, 16:58   #11
Budda
Medlem

Buddas avatar

Reg.datum: jun 2017
Hoj: KTM 690 SMC-R EVO 2

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
Men vad heter den då? Kap och paragraf?
Direktlänk till domen.

Flera försäkringsbolag har gått ut och sagt att man är positivt inställda till domen, bl.a. Trygg-Hansa: "Vi är positivt inställda till kamerorna. Tittar vi tillbaka ett par år så användes inte alls videomaterial från så kallade dashcams i skadeärenden. Numera händer det att våra kunder skickar in sådant material."

Mitt försäkringsbolag ger mig sänkt försäkringspremie eftersom jag använder dashcam.
Budda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 18:10   #12
Nina
Bloggare

Ninas avatar

Reg.datum: maj 2007
Hoj: Roliga

Standard

Toppen! Tack.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

I nöden prövas vännen.
Nina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-21, 16:22   #13
Nina
Bloggare

Ninas avatar

Reg.datum: maj 2007
Hoj: Roliga

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
När min hoj blev på backad så satt jag och min svärmors gubbe och fyllde i tillsammans och där stog det att min hoj stog parkerad på en parkering och hastigheten var 0km/t och han backade på min hoj i 10km/t och jag blev skyldig ???
Fyllde i papper med detaljerad ritningar när jag blev klämt mellan långtradaren och han som skulle köra om mig på insidan på motorvägspåfart men där blev det delad skuld , min nya bil skador på hela vänstra sidan efter långtradaren och skador höger bakdörr och bakskärm ifrån den andra bilen som var en gammal skruttig Toyota ifrån sent 90tal som fick lite märken på sin redan rostiga vänstra bakskärm ... Delad skuld så fick stå för min egen självrisk mm :-(
Ja det är tyvärr så i dag, oavsett så gör de allt för att slippa betala ut/bekosta reparationer. Hon som körde på mig ljög så det stod härliga till att f-bolaget menar att vi får bekosta våra reparationer själva. Trist att inte hon som vuxen kan stå för sina fel i trafiken.

Citat:
Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
Om man gör som "förr i tiden " ; har med sig blankett där man tillsammans med motpart fyller i vad som hänt , blir det lättare att få till en rättvis bedömning från försäkringsbolaget ?
Nu ska allt gå via nätet, man byter kontaktinfo med varann och kontaktar resp f-bolag.

I nöden prövas vännen.
Nina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-11, 12:40   #14
Mats Liifv
Medlem

Mats Liifvs avatar

Reg.datum: sep 2008
Bor: Stockholm
Hoj: KTM Super Adventure 2016, Honda Transalp 1999

Standard

Har en känsla av att det kanske inte fungerar så bra att skicka in en gemensam skadeanmälan.
Då vill det till att man är överens och hur ofta sker det i trafikärenden?

Självklart är det alltid den andres fel att det gick som det gick. Känns som att det nästan alltid finns två versioner som skiljer sig åt rätt kraftigt. Bra måste det vara att filma och fota så mycket man kan för att bringa klarhet i vad som hänt. Blir svårare att bortse från än om bara ord står mot ord.

Min blogg
Mats Liifv är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Annat idag. Gibson Återfallsknutten 0 2013-07-22 21:23
Top box eller annat (fästanordning?) Reject Utrustning & Tillbehör 0 2012-06-24 17:05
Trafikförsäkring VF1100Magna speedy Custom 12 2010-05-03 23:34
I brist på annat så... Nina Nina & Motorcyklarna - Arkiv 4 2008-11-10 23:29
Protestera mot höjd trafikförsäkring pewa Övrigt hojsnack 8 2007-06-07 22:51

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson