Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > Övrigt > Off topic

Svara

Dela Ämnesverktyg
Gammal 2018-06-25, 10:12   #5431
Ove
Medlem

Reg.datum: aug 2009
Bor: Sjötorp
Hoj: Suz. DR650rse.

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
Jaa, kräftor är farliga djur. Tänk om de vore 10ggr större, då gick det åt mycket av den farliga dillen. Om man tar Renat till dillen, så blir den inte så farlig.
Tur att det finns motmedel....
Gammal 2018-08-16, 19:44   #5432
Ove
Medlem

Standard

Glad överraskning idag: Det kom ett stort ekipage glidande förbi ute på gatan - vände och kom tillbaka och stannade utanför grinden. Det var Chappy med hund som kom och hälsade på! Vi har inte setts på några år så jag fattade inte först för då var det sidovagn som gällde men nu var det trike med vagn för vovven.

Besöket blev kort med en liten titt på båt, kaffe och pratstund och sen for gästerna iväg igen. Kul men kort - Välkommen igen när det passar !
Gammal 2018-08-20, 11:44   #5433
Ove
Medlem

Standard

Idag omkr. kl. 6 hade jag besök - av en tjuv! Det som blev stulet var 2 säkringar ur min scooter. Tjuven gick förbi köksfönstret och försvann springande neråt gatan. Tog ett tag innan jag körde efter med bilen och då fick jag se samma kille dra iväg med en grå scooter i motsatt riktning så jag körde runt till andra änden av gatan och mötte honom igen. I det läget visste jag inte om stölden - upptäckte den någon timma senare.

Ingen större förlust men det är olustigt med oärliga människor som dessutom vet läldigt väl var det står en scooter dold. Anmält till polisen - kommer väl att bli nedlagt - men ändå....
Gammal 2018-08-20, 20:28   #5434
räven
Medlem

rävens avatar

Reg.datum: okt 2007
Bor: Linneryd
Hoj: BMW1200GS

Talking

Landsbygdsproblem, ingen säkringsbutik i Sjötorp.
Gammal 2018-08-21, 19:51   #5435
Olle Å
Medlem

Reg.datum: sep 2009
Bor: Borgvik, Värmland
Hoj: Honda Transalp 98:a, Yamaha XT 125 83:a

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
Landsbygdsproblem, ingen säkringsbutik i Sjötorp.
Det är ju säkringspersonal som fattas.
Olle Å är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-02, 21:32   #5436
Ove
Medlem

Standard

Käkat kräftor, ett halvt dussin... Vet nu inte om det är kräftor som är gott eller om det är den lilla nubben?

Rostat bröd, majonäs och som sagt kräftor med vitt vin till. Mja? Gjorde en annan variant på räkmacka häromsistens - het olja som jag kryddade med ganska stark cili och kokade räkor i. Räkorna sög till sig det mesta av oljan och geggade till oljan lite grann. Hällde oljan på rostat bröd och sen räkorna och sallad som också fått sig en vända i oljan ovanpå brödet. Jävvlar va gott! Funkar säkert lika bra med kräftor, krabba hummer eller vad man nu har till hands...

OBS! Oljan stänker nåt infernaliskt så en sil ovanpå kastrullen fungerar bra som stänkskydd.

Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson