Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > MC-relaterat > Mekhörnan

Svara

Dela Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-31, 06:56   #1
Montana
Medlem

Reg.datum: jan 2018
Bor: Farsta
Hoj: Intruder VS800

Question Modifiering av Suzuki VS800

Jag har en Intruder VS800 -01 som jag pular lite med men jag har stött på ett litet dilemma och hopas att någon här kan ge mig svar, jag skulle vilja göra om sadeln och i samma veva få bort sissybaren men det verkar inte gå att plocka isär de? Hur gör man? Jag har sett att det finns hojar som de blivit gjort på men finns de kit för sådant eller måste man såga sönder saker, dämpare sitter i samma ram och de hela verkar jävligt krångligt?
Jag skulle verkligen uppskatta info om detta och väldigt gärna om någon kan berätta mer om vart man kan vända sig i Sthlm eller Uppsala för att kunna göra en sadel som går ihop med linjerna med tanken och sträcker sig upp över bakskärmen.

Tacksam för all hjälp!
// Thony
Montana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 14:22   #2
swedan
Medlem

swedans avatar

Reg.datum: feb 2009
Bor: Småland
Hoj: XV1600

Standard

Jag har googlat runt lite.
Det verkar som att sissyn sitter mellan skärmen "ramen" som även stötdämparna sitter i.
Så om du tar bort sissyn så behöver du sätta dit några distanser som fyller ut utrymmet som blir mellan ramen och bakskärmen.
Hittade en länk till distansrör för just detta.
http://intruderteam.de/Heckumbau-Ada...VS700-VS600/en
De säljer även sadlar där som går upp över bakskärmen istället för att vara i två delar.

Finns även andra sadeltillverkare som har färdiga sadlar, t ex Corbin.
http://corbin.com/suzuki/volusia800_yg.shtml

Har inte mycket mer info är så eftersom jag aldrig skruvat med en VS800 eller känner någon som har en sån.
Lycka till med mekandet.
Gammal 2018-01-31, 17:58   #3
Montana
Medlem

Reg.datum: jan 2018
Bor: Farsta
Hoj: Intruder VS800

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
Jag har googlat runt lite.
Det verkar som att sissyn sitter mellan skärmen "ramen" som även stötdämparna sitter i.
Så om du tar bort sissyn så behöver du sätta dit några distanser som fyller ut utrymmet som blir mellan ramen och bakskärmen.
Hittade en länk till distansrör för just detta.
http://intruderteam.de/Heckumbau-Ada...VS700-VS600/en
De säljer även sadlar där som går upp över bakskärmen istället för att vara i två delar.

Finns även andra sadeltillverkare som har färdiga sadlar, t ex Corbin.
http://corbin.com/suzuki/volusia800_yg.shtml

Har inte mycket mer info är så eftersom jag aldrig skruvat med en VS800 eller känner någon som har en sån.
Lycka till med mekandet.
Tackar! de va lite hjälp, Jag är inte helt på det klara om jag behöver byta hela ramen som sissyn sitter i eller om man ska såga av den, vill gärna kunna återställa det hela till orginal om man får för sig att vilja det i framtiden.

Men jag hittade en trevlig sadel och vet i vilket fall att det finns kit med distanser att köpa.
Montana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-15, 17:46   #4
Twenty2
Medlem

Twenty2s avatar

Reg.datum: maj 2011
Bor: Stockholm
Hoj: Suzuki VZ800 -98, H-D Fat Bob -08

Standard

Har inte skruvat med vs800... men jag skulle säga att du ska skruva bort sissyn. Mäta hur mycket distanser du behlver ha. Sedan snacka med någon som har tillgång till en svarv och sticka åt den personen en fikabulle och några mått så är det en tämligen smal sak att fixa skulle jag tro.
Twenty2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 10:07   #5
racer
Medlem

Reg.datum: jul 2012
Bor: Göteborg
Hoj: Sportster

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
Har inte skruvat med vs800... men jag skulle säga att du ska skruva bort sissyn. Mäta hur mycket distanser du behlver ha. Sedan snacka med någon som har tillgång till en svarv och sticka åt den personen en fikabulle och några mått så är det en tämligen smal sak att fixa skulle jag tro.
Kan du hitta en snubbe med svarv som gör fyra distanser för en fika bulle får du tipsa mig så skall jag anställa honom.
racer är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Suzuki GS 750 L 82 GOJ Mekhörnan 11 2015-06-17 20:56
Suzuki Intruder 800 eller Suzuki Marauder 800? Jerre84 Custom 18 2014-08-03 09:51
Suzuki GSX dör vid gas martin_m Mekhörnan 4 2013-07-15 10:10
Suzuki GS 500 MagnusD Veteran 13 2012-04-16 06:48
Suzuki RF 600/900 intemartin Touring 3 2009-08-11 20:54

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson